Cases

Graydon

Een organisatie die 100+ jaar bestaat, met een sterk marktaandeel in de Benelux, vraagt zich af hoe ze zich kan blijven vernieuwen. Graydon bezit veel databronnen maar aangezien steeds meer bronnen open source zijn ontstaat meer concurrentie. Met een crowd van jonge data scientists, business & marketing professionals en medewerkers van Graydon bedenken we onder andere Graydon Lake: een beveiligd platform waarin Graydon data beschikbaar stelt aan particulieren die hierop hun eigen algoritmen kunnen ontwikkelen.

“Dank voor de twee leerzame dagen Crowd Consulting. Het was een dag vol inspiratie en energie! Erg leuk om dit met externe professionals te doen.” – Mark Beekman, MD NL Graydon

T-Systems

Hoe zetten we een Learning & Development programma op voor onze high potentials? Met een crowd van design & team leads van Young Colfield, high potentials en managers van T-Systems en thema experts werden volop ideeën bedacht. Na een trainingsochtend over wat allemaal onder learning & development kan vallen (keynotes & workshop) bedenkt de groep twee start-ups, een talent incubator en een inspiratie-agenda. Onderdeel daarvan zijn zogenaamde meet-ups (T-Talks) voor de gehele organisatie. Alle oplossingen worden later gepresenteerd op de heidag van de board.

“Wij hebben de samenwerking als zeer positief ervaren en kijken uit naar de next steps” – Marieke Schut, VP HR T-Systems

Rode Kruis

Waarom wint het Rode Kruis als merk steeds meer sympathie bij de doelgroep tussen 25-35 jaar, maar blijft deze doelgroep sterk achter in donaties? Niet omdat ze minder geld te besteden hebben, maar vooral omdat kanalen als de collectebus en het giro-nummer minder goed aansluiten bij deze generatie, zo constateert onze crowd van 100+ young professionals. Ze bedenken een crowdfundapp die in een straal van 10km laat zien welke lokale projecten spelen en een online plug-in om aankoopbedragen op webshops af te kunnen ronden.

“Ik ben echt mega onder de indruk van de snelheid die hier gemaakt is! Voor 1,5 dag, en wat er dan al uitgewerkt is en eigenlijk ook in details doordacht, dat vind ik echt fantastich en impressive” – Anouk Hoijtink, Marketing Manager Rode Kruis

Aanpak: voor opdrachtgevers

Intake

Voor de intake hebben we al contact met elkaar gehad over een vraagstuk dat speelt. In de intake vragen we drie keer door naar de vraag achter de vraag en schetsen we een duidelijke probleemstelling. Vervolgens maken we uit onze verschillende innovatiesprints en crowd-mogelijkheden een customized programma. In de intake maken we ook een resultaatafspraak en denken we na over leuke extra features die het een onvergetelijke tweedaagse maken.

Sessie

We organiseren sessies voor groepsgroottes tussen de 10-100 deelnemers. Bij meer dan 50 deelnemers zetten we een parallel workshopprogramma op met goede trainers uit ons warme netwerk. Een 1,5 dag programma bestaat gemiddeld uit 6 innovatiesprints, met als resultaat de eindpitches en demo’s van de gevalideerde prototypes. We kunnen volledig ontzorgen (locatie, workshops, catering) – het enige wat we vragen is full commitment.

Retrospective

Na elke sessie hebben we een zogenaamde ‘retrospective’ met de opdrachtgever. We blikken dan terug op de voorbereiding, de sessie en het resultaat. Een overzicht van de sessie met het definitieve resultaat wordt altijd binnen 10 werkdagen na de sessie opgeleverd. Vervolgens denken we samen na over de next steps die de opdrachtgever kan nemen om resultaten te integreren.

Meer weten?

Stuur een mailtje naar info@youngcolfield.nl of kom gezellig langs voor een goede kop koffie.

Maak een afspraak

Testimonials

Zij kiezen ook voor ons

Lees en luister eens wat anderen over ons zeggen.

Eric Janssen

Projectleider RIVM

‘Geweldig om te ervaren dat onze eigen medewerkers mee werden genomen in het enthousiasme van de trainees. Een echte aanrader!’

Kennisdeling Brainstorm

‘Wij vroegen de talenten van Young Colfield om creatieve acties te bedenken om het gebruik van een kennisdeling tool te stimuleren onder onze medewerkers. Met veel passie en energie zijn de trainees van Young Colfield aan de slag gegaan met dit vraagstuk. Tijdens de Crowd Consulting sessie hebben zij 3 concepten ontwikkeld met verfrissende ideeën, waar we nooit zelf op waren gekomen, maar die ontzettend bruikbaar bleken. We hebben er namelijk twee van de drie daadwerkelijk kunnen inzetten in onze organisatie!’

Niek Nuhn

Accountmanager FastFlex

‘Wij willen Young Colfield bedanken en zullen dit Crowd Consulting concept zeker nogmaals inzetten.’

Testen van de toekomst

‘Bij Fastflex veronderstellen we dat er in de toekomst een schaarste aan specialisten zal zijn. Organisaties zouden hier nu al op moeten anticiperen en beleid moeten voeren om deze specialisten aan zich te binden. FastFlex heeft hiervoor een model ontwikkeld om organisaties te ondersteunen en wij zochten een format om dit model te kunnen toetsen. In een interactieve sessie hebben de talenten van Young Colfield (onder leiding van een facilitator) kritisch gekeken naar het model en hebben zij aan de hand van verschillende stellingen en perspectieven hun ideeën gepresenteerd.
Wij hebben op deze manier kunnen toetsen of ons model aansluit bij de ideeën van young professionals die out-of-the-box denken en niet gebonden zijn aan vaste patronen en theorieën. Op basis van de sessie en de ontstane nieuwe inzichten hebben wij ons model kunnen aanscherpen.’

Daniel Blokmaker

Business Development & Innovation KPN

‘Het werken met Young Colfield heeft naast heel veel ideeën een goede dosis humor opgeleverd.’

Nieuwe perspectieven in IT infrastructuur

‘Investeringen van KPN in de telecom infrastructuur van de Amsterdam ArenA bieden nieuwe mogelijkheden voor telecom diensten. Wij hebben de talenten van Young Colfield gevraagd om ideeën te bedenken voor nieuwe diensten die de relevantie van de Amsterdam ArenA in de samenleving vergroten.
Na een korte introductie steeg het energie niveau door de input van de talenten. Ze bouwden door op elkaars ideeën en leverden na anderhalf uur intensief brainstormen en rangschikken drie sterke pitches af. Wij hebben onze klant mede met behulp van deze input kunnen overtuigen om enkele diensten verder te ontwikkelen en commercialiseren.

Wij hebben het werken met deze ambitieuze talenten als zeer prettig, open en energievol ervaren. Leuk om nieuwe creatieve ideeën vanuit jonge mensen te verkrijgen die werkzaam zijn binnen uiteenlopende bedrijven.’

Ties Rijkers

Partner at Revelating

‘De talenten van Young Colfied zijn snelle verbinders en kritische denkers, die snel tot de kern komen zonder daarbij nuance te verliezen’

Young Colfield – a whole new perspective on things

‘Normaal is onze tag-line “a whole new perspective on things” aan ons voorbehouden. Revelating biedt bedrijven namelijk een nieuwe kijk op hun bedrijfsmodel door de voordelen van 3dPrinten te ontdekken. We hebben op onze beurt Young Colfield uitgedaagd na te denken over ons business model. Hoe kun je nieuwe verdienmodellen introduceren wanneer een innovatie nog voorbehouden lijkt aan de early adaptors en waar nog geen proven trackrecord bestaat van marktcijfers.
Wat meteen opviel is de snelheid waarmee de trainees van YoungColfield kennis tot zich nemen. Ons speelveld is voor veel mensen nieuw en vraagt vaak veel tijd. Hier niet, al snel maakten verklarende vragen plaats voor kritische opmerkingen en kruisverbanden: over maatschappelijke relevantie en verbindingen met andere innovaties.

In het beantwoorden van de uitdaging toonden de trainees het vermogen om zowel op inhoud als proces te sturen. De tijd was kort, het vraagstuk groot. Wij werden verrast door de kwaliteit van de analyses, de grote verscheidenheid aan invalshoeken en de professionaliteit waarmee deze gepresenteerd werden. Met name diversiteit in oplossingen, zorg voor de inhoud en oplossingen buiten de gebaande paden, boden ons echt dat ‘new perspectives on things’, waar je als specialist in je markt naar op zoekt bent.’

 

Jip Pulles

Eigenaar Granny’s Finest

‘De Crowd Consultants weten je organisatie in een kort tijdsbestek te doorgronden en je met bruikbare ideeën en visies te inspireren.’

Granny’s Finest bevordert het welzijn van ouderen door ze hun hobby (handwerk) te laten beoefenen in groepsverband. De kwalitatief hoogwaardige en handgemaakte producten worden op verschillende plekken in Nederland en online verkocht. Met de opbrengst worden sociale doelen van de stichting gerealiseerd.

De case die wij hebben voorgelegd aan de talenten van Young Colfield ging voornamelijk over hoe Granny’s Finest zich kon door ontwikkelen tot een duurzame organisatie. Om hier meer richting aan te geven hadden we een aantal deelvragen geformuleerd waar de Young Colfielders mee aan de slag konden.

Na een hartelijk ontvangst bij Young Colfield en een gezamenlijk diner begonnen we met het inhoudelijke programma. De sessie startte met het toelichten van onze business case en een vragenronde. Op basis van deze informatie zijn de talenten in teams uiteen gegaan en met onze case aan de slag gegaan. Vervolgens hebben de teams hun resultaten gepresenteerd en zijn we gezamenlijk dieper op de besproken uitkomsten ingegaan. Dit alles resulteerde in een ontzettend leerzame avond!’